Целувката е езикът на Света ! Искаш ли да си поговорим?

Оbichham m0mentite kogat0 s nai-d0bratta mi priqtelka se puka me 0t smqxh bez nikakva prichhina xDD !! Kremena Todorovaa ;**

Свързани фрази

Laila menyembur keluar isi hatinya terhadap Sakinah.“Rilekslah, Betu-betul di bawah terik matahari. Berbunga sakura kecil berwarna oren.” “Baik kau fikir masak-masak.” pinta Tan Sri Saifuddin. jerit Mel yang menggelupur kerana dijilat api yang segera marak. Tu yang aku berlari macam tak cukup tanah.!” terang Jeremy Di saat itu kesemua orang yang berada di dalam rumah itu terkejut apabila terpandang satu lembaga hitam yang sedang berjalan ke arah rumah tersebut Kelam-kabut Kamil cuba menutup pintu tetapi seakan di halang oleh suatu kuasa ghaib Hamdan awal-awal lagi berlari ke arah dapur meninggalkan Jeremy dan Kamil di ruang hadapan Kamil tak mahu tunggu lagi Dia menarik tangan Jeremy dan berlari ke tingkat atas Terjatuh-jatuh Jeremy menaiki tangga rumah batu dua tingkat itu Mereka menyorok dalam bilik utama tanpa bantuan sebarang cahaya Di dalam hati Kamil berdoa agar dia terlepas dari buruan makhluk itu“Arghhhh.!”dalam kutukan Adam tetap terselit nasihat buat Haris.Memanglah aku tak suka cara dia tapi.entahlahkompleks sangat aku nak cakapAku tak lupalah pasal spm tuHarap-harap sempatlah aku nak spm ek”“ermmmasuk fasa baik dowh”Getus hati Adam“ErrAbang HarisNaj ada surat nak bagi kat Abang Haris”Muka Najwa kemerahan apabila dia tersipu-sipu seperti ituorangnya putih melepakTerserlah kecantikkannya apabila tersipu-sipu maluMata yang bundarbibir yang merah bak delimakeningnya yang cantik terbentuk dan lesung pipit yang sentiasa menghiasi senyuman manisnyaSenyuman yang mampu membuatkan jejaka terpukau dengannya“Ermmokay”Surat itu lalu diselitkan didalam poket kemeja pengawasnyaRamai pelajar junior melihat adegan ituMuka Haris langsung tidak berperasaan ketika ituBunyi loceng menandakan tamatnya waktu rehatBergegas Haris pulang ke kelasMalam yang dihiasi dengan bintang yang berkelipan didada langit sungguh cantik sekaliSedang Haris menghayati keindahan Yang Maha Esadia teringatkan surat yang diterima daripada NajwaSegera surat itu dicapai lalu membacanya“Masya-Allah”spontan keluar khalimat Yang Maha EsaSerta merta warkah itu terlepas daripada genggaman HarisBergenang air mata seorang HarisHampir menitis air mata seorang lelaki Di keheningan malamterdengar sayup-sayup suara serak basah yang sedang mengalunkan ayat-ayat suci Al-QuranInilah ketenangan yang dicarinya“Ya Allah Ya TuhankuYa Rahman Ya Rahimdengarkanlah doa hambamu yang hina iniKau berikanlah hidayah buat sahabatku ituTidak pernah terlintas di hatiku perkara ini berlakuYa Allahbukalah pintu hatinya untuk mencintaiMu lebih mendalamCinta padaMu ialah cinta sejati yang dicarinyaBukan cinta pada manusia yang akan kecewa dan akan dilukaiAku tak mampu memenuhi Raihannya”Teresak-esak Haris diatas tikar sejadahBetapa lembutnya hati seorang lelaki apabila mengadu pada Tuhan yang satuMalam yang hening semakin dihambat dengan kepiluan“Najwa”Panggil HarisMukanya langsung tidak beriakSukar untuk menebak apa yang tersirat dihatinya”apa semua nikenapa perlu membiarkan nafsu merajai akal awakAda apa cinta pada manusiacinta haqiqi yang awak cari ialah cinta pada AllahBukan cinta pada manusia yang pasti akan kecundangDengan status kita sebagai pelajarkita tak boleh menjamin masa depan percintaan tuMaaflahsaya tak boleh memenuhi Raihan awakSaya bukan Habib yang ditakdirkan untuk awak”Lorong yang agak tersorok daripada pandangan pelajar lain menjadi tempat saksinya satu hati yang kecewaSetitis demi setitis mutiara jernih jatuh daripada tubir mata NajwaTidak pernah dia merasa sehancur ini hatinyaMungkin inilah perasaan lelaki yang kecewa apabila ditolak cinta olehnyaTanpa sepatah katadia terus berlalu membawa pergi hati yang remuk rendamAir mata terus setia menitis seiring dengan derapan kasutnyaPerlahan-lahan Haris berlalu pergiTanpa menoleh belakang lagiHaris terus pergiSeribu kesyukuran dipanjatkan pada Ilahi kerana telah mempermudahkan urusannyaSeiring dengan langkahnyahatinya berkata-kata “kau akan temui juga Habib yang ditakdirkan untuk kauNurul Najwa”Tepukan dibahu mengejutkan Haris daripada lamunan”Kau tak pernah luahkan perasaan kau yang sebenar kat Najwa kanDah 10 tahun berlalukau pendamkan perasaan cinta kau tuHarisSiapa sangka lelaki macam kau boleh jatuh hati dengan diaKalau dah nama lelaki tak akan lari daripada jatuh hati terhadap kaum hawa”Redup padangan mata Adam menatap sahabat karibnya sejak dulu lagiJalinan ukhwah yang terbina atas kejujuranAngin petang di persisiran pantai sungguh menyamankanKetenangan jelas terpancar diwajah HarisSayangnya ketenangan itu tidak akan bertahan lama“Tak pernah terdetik dihati aku perasaan menyesalAdamDemi Allahaku bahagia dengan jalan hidup akuWalaupun kita berdua tahuaku tak akan dapat menghayati kebahagiaan itu untuk selama-lamanyaMasih tersemat dalam ingatan akubarang siapa yang jatuh cintalalu menyembunyikan dan memelihara kesucian dirinya serta bersabar sampai dia meninggal duniamaka dia adalah seorang yang mati syahidMungkin aku tak ada jodoh kat dunia niAdam”Masing-masing membisuTiba-tiba Haris mengaduhKepalanya terasa amat sakit sekaliAdam menggelabah apabila tiba-tiba Haris pitamCepat-cepat Adam menelefon talian kecemasan Hancur luluh hati seorang ibu apabila mendapat berita bahawa anaknya akan menyahut panggilan Ilahi sebelum diaPuan Aminah teresak-esak dipangkuan suami tercintaIbu mana yang tahan melihat penderitaan anaknya menghidap barah otakSudah sampai tahap kritikal sakitnyaPuan Aminah mengusap perlahan ubun-ubun anaknyaSesekali dia mengucup dahi anaknyaSetitis mutiara jernih jatuh atas dahi yang pucat lesi ituPilunya hati seorang ibuKelopak mata Haris bergerak-gerakPerlahan-lahan mata yang redup itu membuka“Umihalalkan susu yang Haris minumHalalkan makan minum HarisHaris minta ampunUmiHaris selalu buatkan Umi susah hatiLepas niHaris tak susahkan Umi dahlahLepas ni Haris tak boleh bermanja dah dengan umiUmi dah tak boleh usap kepala HarisHaris akan rindu saat manis tuumiNanti kita akan jumpa balik disanaUmi iringi Haris dengan Al-FatihahyaUmi jangan nangis tau”Haris berusaha melemparkan seyuman buat wanita yang telah mengandungkannya sembilan bulanBetapa besarnya pengorbanan seorang ibu“YasayangUmi halalkan makan minum HarisUmi dah lama ampunkan HarisHarisberehat ya sayang”tutur Puan Aminah dalam suara yang tertahan-tertahan“Adambaru semalam kita bergelak ketawa kanKita jalan sekali sambil bergurau sendaBestkan saat-saat tuAku akan rindu sangat-sangat dengan suasana tuTapi lagi best bila kau bagi hadiah tutulah hadiah paling aku tak akan lupaSenyuman manis kau yang selalu menenangkan hati aku disaat aku susah dan senangKita sama-sama berkongsi susah senangEsok-esokbila aku tak boleh jalanaku nak kau yang iringi akuMasa tu aku dah tak mampu nak panggil akau macam selalukau yang kena datang pada akuMasa tu jugakaku nak hadiah lagiTapi aku dah tak nak senyuman tuAku nak Al-Fatihahkau bacakan untuk aku ekAdamAku dah tak mampu baca sendiriLepas tubila ada orang letak aku bawah papankau jangan nangis dan cari aku dah sebab aku dah tak boleh tegur kauJanji yaAdam”Bibir yang pucat itu masih berusaha mengukir senyuman buat sahabat yang setia menemani disaat suka dan dukaMerah mata AdamHatinya terlalu sebakDia hanya menganggukTanpa sesiapa menyedarimasih ada seseorang yang turut berkongsi kesedihan ituDia sedang menahan tangisan yang akan terburai bila-bila masa“Kuatkan semangat”hatinya berkata-kataDengan semangat yang masih tersisadia gagahkan jua dirinya ke wad pesakit yang menempatkan seseorang yang pernah bertakhta dihatinya Haris semakin lemahDia tersenyum lesu melihat Najwa menghampirinyaNafas Haris semakin tidak teraturDia tercungap-cungapBergema bacaan Yassin oleh sanak saudarasahabat handai diselang-seli dengan tangisan“Hidup matiku hanya pada Allah”Haris berbisik perlahan“mengucap nakmengucap”Encik Rahman bersuara perlahanBerjuntaian mutiara jernih seorang bapaTak sanggup rasanya seorang bapa melihat zuriatnya derita menyahut ajalnya Berakhirnya penderitaan Haris yang ditanggung sekian lamanyaInnalillahwailahirajiunTerjelopok Puan Aminah”Anak akuYa Allah”Adam mampir ke jasad yang terbujur kaku ituDia mengucup perlahan dahi sahabatnyaMenitis air matanya”kau sahabatku dunia akhiratHarisSemoga kita berjumpa lagisahabatkuTenanglah kau disanaHidup matimu hanya pada Allah”getus Adam dalam hatiMenitis air mata seorang sahabatJodohajal maut ditangan AllahRedhailah pemergian sayaIringi saya dengan Al-FatihahBukan tangisan yang mahu didengariSaya bukan dicipta untuk awakNurul NajwaCarilah Habib yang ditakdirkan untuk awakAllah sudah menjodohkan seorang lelaki yang bisa menjadi payung untuk awak berteduhHanya doa yang mampu saya utuskan untuk awakSemoga awak ketemui Habib yang diutuskan untuk awak…yang menyanyangimu khairul harisCoretan yang pendek itu cukup membuatkan hati Najwa dihimpit dengan kesedihanAda sebak yang terbuku didadaWarkah yang pendek itu dilipat kemas lalu disimpan di dalam sebuah kotak yang agak usang“Al-Fatihah untukmu disanaHarisSemoga hari esok lebih baik daripada hari ini”Doa Najwa Isabel Marant Soldes [url=http://gridinfocom.com/]Isabel Marant Soldes[/url]
Tanpa membaca doa naik kenderaan, Kalau kamu semua dapat A dalam kertas bahasa Melayu nanti cikgu belanja korang.Eh silap.Beberapa peserta lain kelihatan sedang memegang Dahlia yang cuba menyerang aku.Mukaku masih murung ketika kami berdua menunggu di hadapan lif.Tak kan lah tak nak. Gi la tidur. jom lunch cepat…aku nak lari dari mamat sewel tu…”“Ok…Ok…Jom…relax ar…ni kita keluar awal.takdenya terserempak dengan mamat tu…”“Farisya…tunggu…awak nak ke mana tu??sentiasa teman mak cik ke mana saja…tapi sekarang hidup dia hanya kerja…mak cik nak jumpa dia pun susah.balik tengah malam…pergi pejabat pagi-pagi…dia macam nak mengelak daripada bertembung dengan mak cik…”Huh… Asfirdaus Hakimi…Lily Farisya rindu sangat dengan awak…rindu sangat…Farisya berdiri di depan pintu pejabat Asfir…dia pun tak tahu kenapa dia berapa di sini…tapi yang dia tahu dia ikut kata hati…dan hati dia mengatakan…LILY FARISYA MASIH MENCINTAI ASFIRDAUS HAKIMI…“Masuk…” suara dari dalam menyuruhnya masuk…Asfir masih tekun membuat kerjanya…tidak berminat nak tahu siapa yang mahu berjumpa dengannya…”Nak apa…”“Er…er…Saya nak minta kerja…ada jawatan kosong tak kat sini” kata Farisya…gugup…Asfir terus mengangkatkan mukanya…Dia kenal suara itu milik…Lily Farisya…orang yang dia rindu…sangat rindu…Farisya menjadi tidak tentu hala bila dia ditenung begitu…terus dia menyerahkan fail yang mengandungi sijil-sijilnya…Asfir bagaikan dipukau…terus menyelak fail tersebut…Sijil masakan? Sijil kemas rumah? Sijil basuh baju?? Umairah terbayangankan wajah Daniel. “Mama dan papa dah jumpa calon isteri untuk kamu” tenang Datin Zahrah memulakan bicara dengan satu-satu anak lelakinya,” ujar Puan Marlia sambil mengesat air matanya sekali lalu. Mana Atikah? Scarpe Tods
ya? Berapa banyak novel yang telah kau beli dengan wang yang kuberikan tempohari Pasti selepas ini kau akan tenggelam dalam dunia penulis-penulis itu sehingga tidak mempedulikan aku lagi Aku juga ingin diulit begitu hingga kau lupakan yang lain Seperti kau menguliti buku-buku itu sepanjang hariManisku Benar sekali rungutanmu itu Aku seperti sudah lupa bahawa akulah dulu yang beria-ia mendorongmu untuk mendapatkan lesen kenderaan Tujuannya agar mudah urusan seharian isteriku ini Juga terjamin keselesaan anak-anak kita yang mahu ke sekolah Tahukah kau isteriku bahawa sebenar-benarnya aku sungguh cemas saat kau bercerita tentang kereta yang hampir kau langgar ituKereta sebuah boleh ku beli isteri nan seorang di mana hendak ku tukar ganti Maafkan abangsayang… jika rengusan ku itu sedikit kasar dan mencalarkan hatimu Sungguh aku tidak sengaja berbuat begitu Perlakuan tersebut mungkin didorong oleh rasa terkejut dan bimbang Bimbangkan keselamatanmu itu Kata-kata sinis yang keluar secara spontan itu umpama menutup rasa bimbangku Aku tahu kau sudah cekap memandu Jika tidak mana mungkin aku berani melepaskan dikau pergi ke toko buku pilihanmu itu sendirian Sudahlah jauh dari rumah ditambah pula dengan kesesakan jalanraya Jangan kecil hatisayang…IsterikuDalam banyak-banyak catatan harianmu perkara inilah yang mahu aku sentuh dalam-dalam Aku mahu kau menghayatinya sepenuh hati sepenuh jiwa dan raga Sematkan di dalam kalbu apa yang ingin kucoretkan iniPerkongsian hidup ini bermula dengan rasa cinta dan kasih sesama kita Bukan dari kehendak orang tua atau sebagainya Aku pilih dirimu sebagai suri hidupku pelengkap rasa kekurangan seorang lelaki juga insan terpilih yang melahirkan zuriat untukku Kenapa perlu ada ragu antara kita Aku menyayangi dirimu sejak hari pertama kita diijabkabulkan Bukan…bukan hari itu tetapi sejak kita bertemu buat pertama kalinya Kasihku ini telah kau tawan Hatiku ini telah kau curi Ijab dan Kabul itu pelengkap bagi kita menterjemahkan rasa cinta Hingga tiba saat ini kaulah jua ratuku…Sayang benar seperti yang kau lihat Aku seperti gembira dengan kehadiran bekas tunanganku ketika majlis pertunangan Imah dahulu Benar sekali dan…cuma itu Tidak pernah terdetik walau sekelumit dalam akalku ini untuk mengganti kasih Itu cerita lalu zaman sebelum aku belum mencapai kematangan Dia sejarah masa lalu yang telah berkubur Kehadirannya ibarat kunjungan teman lama yang sudah terpisah sekian masa sementelah lagi dirinya itu sudahpun ada yang bertanya Jangan ragu sayang…Hatiku yang kau curi tidak akan kuminta kembali Aku mahu kau terus menyimpannya sampai bila-bila kerana ianya menjadi pengikat cinta kita Tidak perlu mengasingkan diri sayang Dan aku tahu ada tangisan yang kau sembunyikan dariku Sembilan tahun bersama air mukamu itu telah ku hafal secukupnyaDan terima kasih juga dengan luahan hatimu itu Tentang dirimu yang setia berkasih pada yang satu Perempuan kaberet Tak mungkin sebegitu sinis pandanganku hari itu Apa kata kau tukarkannya dengan renungan makrifat Haha…sebetulnya aku benar-benar cemburu dan ingin menyelongkar perasaan sebenarmu terhadap si dia bekas kekasihmu itu Kerana itulah dirimu itu kurenung tidak berkelip Aku mahu meneliti setiap corak perubahan air muka yang boleh kusifatkan sebagai ‘kasih kembali berbunga’ Tetapi ternyata aku gagal menemukannya…Isteriku tercinta Buat pengetahuanmu luahan hatiku ini telah kulakarkan pada malam minggu disaat kau dan anak-anak asyik di depan televisyen mengadap drama entah apa-apa Ketika menulis dan mencoret sesekali singgah jua suara mersikmu itu ke telingaku ini Membuatkan aku tersenyum sendiri diterpa rasa rindu yang tidak berpenghujung Terlakar angan-angan untuk kuterjemahkan rasa cinta di hati Tidak perlu tunggu malam jumaat sayang Selagi seseorang isteri taat pada suaminya setiap haripun dia akan beroleh pahala Dan aku mahu kau selalu mendapatkannya jadi malam jumaat dan malam-malam lain akan sering kita lalui dengan kebahagian Mencukupkan keperluan nafkah yang dituntut juga mengeratkan perasaan yang sedia terjalin antara kita Rasa tidak sabar-sabar menghabiskan luahan hatiku ini untuk ku gamit dirimu masuk ke pelukanku Tinggalkan saja sandiwara di televisyen itu Berdepanlah dengan kenyataan yang aku benar-benar inginkanmu saat ini…My love setiap insan di dunia ini hadir dengan seribu kelemahan Namun kita berusaha mempelajari sesuatu dari setiap kejadian agar kelemahan itu tidak berulang semula Abang sedar sayang Abang kurang memberi perhatian pada pendidikan anak-anak dan meletakkan sepenuh kepercayaan pada sayang seorangBantulah diriku ini untuk berubah Anak-anak ibarat kain putih yang menjadi tanggungjawab kita untuk mencorakkannya Ingatkanlah aku selalu akan tugas pentingku itu kerana sebagai manusia mungkin aku terlalai seketika Selepas ini aku akan berusaha memenuhi semua jadual perjumpaan dengan guru menghadiri mesyuarat PIBG dan yang lainnya Kita berdua akan hadir bersama-sama Seperti yang kau nyatakan dalan diarimu itu” Perjumpaan itu untuk ibu bapa Bukan ibu saja…” Aku sangat-sangat bersetuju dengannyaTerima kasih sayang kerana berjaya menjadi ibu yang baik kepada anak-anak kita Walau tanpa sepenuh bantuan dariku kau berjaya membimbing mereka berjaya dalam pelajaran Hari kecemerlangan itulah buktinya Saat melihat sederetan A+ di buku rekod anak-anak hatinya kembang dek rasa bangga Bangga dengan kebolehan anak-anak bangga dengan dirimu yang tidak jemu-jemu menjadi penunjuk jalan bagi merekaTatkala melihat kau bersungguh-sungguh menyiapkan diri ke majlis tersebut hatiku dipalu cemburu tidak terperi Isteriku cantik bergaya sedondon biru pasti ada mata-mata gatal yang tidak lepas pandang tambahan lagi tiadanya aku di sisi Tanpa sempat berfikir kucapai kemeja biru itu untuk kau seterika sekali kemudian beralih ke kasut kulitku Teringin juga bergaya di pentas itu Bagaimana rasanyayaWalaupun terselit rasa kecewa kerana tidak dapat naik ke pentas mengiringi anak-anak jauh di sudut hati aku bersyukur kerana sekurang-kurangnya dirimu terselamat dari dipanah pandangan ramai Dan aku pula jika sudah berada di atas pentas itu…bimbang hadirin gagal mengesan Yang mana satu VIP yang mana satu suamimu ini…kerana rasaku aku lebih jauh berketerampilan dari tetamu jempuatan itu Kurangnya aku kerana tidak bertali leher berbanding dif kehormat yang tie nya panjang hingga ke pusat Lebihnya aku disebabkan perutku masih rata berotot berbanding tetamu itu yang sudahpun boroi diselaputi lemak Jangan ketawasayang Nanti malam ku beri pengajaran cukup-cukup…Cinta hatikuCuti sekolah bermula Aku gembira ada anak-anak yang membantu kerja seharianmu Pandai kau mendidik mereka menjadi penyejuk hati ibu bapa Semuga mereka akan terus begitu hingga dewasa Aku berjanji selepas ini aku akan berubah sedaya upaya Tidak akan ada lagi bekas kotor di meja kaca Tidak akan kusumbat lagi setokin busuk itu di dalam kasut Semuanya akan kulempar ke baldi Juga seboleh mungkin aku akan berusaha untuk mengasingkan seluar kecilku itu (he he) dari seluar sukanku dan tidak lupa kain pelekatku akan kulipat baik-baik Tidak ada lagi terlepek sana-siniAku juga berikrar pada diriku sendiri untuk lebih prihatin terhadap sebarang rungutan darimu Tidak ada lagi sambil lewa atau sebagainya Mungkin boleh kau anggap ini sebagai azam tahun baru darikuSayang aku kini mengharapkan berita gembira darimu Kehadiran cahaya mata kita seterusnya Seperti yang kita berdua harapkan semuga ianya zuriat lelaki pelengkap rumahtangga Namun andai dikurniakan perempuan lagi aku tidak sesekali menolak Kita tetap masih boleh mencuba Jangan takut berdepan dengan syahid sayang Kerana semuanya akan dinilai di akhirat kelak Bergembiralah dengan hadiah dari Allah itu Aku akan sentiasa di sisimu Andai diizinkan ingin sekali rasanya mengongsi kesakitan sewaktu melahirkan namun apa boleh buat hadiah itu hanya untuk wanita mithali sepertimuHarum rambutmu kuhidu saat menarikmu dalam dakapan Lembut pipi mu nan gebu itu saat kulayangkan ciuman Bibir merah merekahmu itu milikku seorang Sekujur tubuhmu itu ditakdirkan untukku Pesanan dariku sayang jagalah ia hanya untukku Lindunglah ia dari pandangan orang lain waima teman baik mu sendiri Aku bimbang dirimu dijadikan bahan jajaan teman-temanmu itu Andai terbuka rahsia kepada yang bukan muhrim dosanya tetap terpalit jua Andai seurat rambut sahaja balasannya sudah berpuluh tahun di neraka mampukah kau bilang helaian rambut di pundak kepalamu itu Berjaga-jaga sayang aku ingin kita berdua berjumpa di syurga kelak tanpa perlu dihisab Aku hanya inginkan dirimu itu sebagai isteriku di dunia mahupun di akhiratTerlanjur bercerita tentang diari berhati-hati dengan anak-anak yang terbacanya Simpanlah baik-baik kerana mungkin aku akan terpanggil untuk melihat sekali lagi apa yang kau asyikkan setiap malam Bersungguhan benar menulis lagaknya seperti mahu menghadiri peperiksaan Maafkan aku untuk keterlanjuran sekali ini Andai tidak kubaca isi hati mu yang tertulis itu sampai sekarang mungkin aku masih belum mengesan kelemahan sendiriSweetheart selepas ini janganlah ada keraguan di antara kita Jika ada yang tidak puas di hatimu terus terang sahaja Tidak perlu bersembunyi dan menangis sendiri Luahkannya sayang luahkan… Sudah panjang lebar abang menulis Kekok tetap jua terasa kerana sudah lama bakat ini tidak kuasah Kau perlu tahu sesuatu sayang Sesuatu yang tidak pernah aku sebut sebelum ini Dulu aku benar-benar ingin menjadikan seni sebagai sumber rezeki Maksudku dari sudut berkarya dengan menulis novel atau cerpen Aku juga meminati puisi Bangku sekolah menyaksikan aku memenangi banyak peraduan menulis cerpen dan puisi Setakat menulis sahaja kerana aku malu sekali untuk mendeklamasikannyaJiwaku ini sarat dengan rasa romantis malangnya tidak bijak menterjemahkannya dalam kata-kata Itulah kelemahanku jadi akupun mula beralih ke bidang kewangan yang mungkin lebih sesuai untuk aku yang berat berkata-kata ini Seharian hanya mengadap computer dan berdepan dengan nombor-nombor Namun ada ketikanya masa senggang di pejabat ku habisi dengan melayari blog-blog sastera penulis mapan seperti Azmah Nordin dan pemuisi pujaanku Zaen KasturiCukuplah di sini sayang Aku harap kau mengerti apa yang ingin ku sampaikan padamu Maafkanlah diriku ini andai ada yang menyentuh kolam rasamu itu Kau kucintai sejak dulu hingga saat ini Dirimu itu kurindu walau bulan beralih tahun Semuga hari mendatang membuatkan kita lebih menghargai dan menyedari akan kekurangan diri sekaligus memperbaikinya demi masa hadapan kita sekeluarga Pasakkan sekukuhnya ayat ini dalam hatimu Sesungguhnya kaulah jua ratuku…Salam sayang dan rindu dariku Suamimu…TAMATLuahan hati ini merupakan kesinambungan dari cerpen Seksis (Diari Seorang Isteri) tempohari Harap maklum kepada yang belum lagi membacanya hutangmu itu kulangsaikan semuanya. Adura mahu kembali kepadaku.” Terlalu lama aku dibohongi.” Fariq menayang-nayangkan hasil kerjanya itu dihadapan muka Azril dengan riang. Petang nanti aku nak keluar dengan cousin aku. mama hadiahkan sebab aku lulus cemerlang dalam periksa di university before aku kerja.diorang semua berebut-rebut nak menepung tawarku sampai terpercik-percik kat muka aku. Lia langsung menutup telpon. Ia langsung menuju rumah sakit dan menghampiri Ayahnya.Mereka di siksa penuh ngeri.“Amir…nenek nak cakap sikit ni…. “Yes! Yes! Bukti dah ada. bangun, ibu Narisa tidak mahu menerima.Tetapisetelah digesa. bilah-bilah kipas buruk yang berputar songsang sedang menaiktaraf darjah kesejukan.*****“Cinta Laruku? Kalau ya pun suka tidur atas bahu abang, aku menggenggam jari Faris dengan begitu erat sekali. Womens Air Jordan [url=http://www.temakonferanser.com/keepmargiven_23.asp?Womens-Air-Jordan-c-56.html]Womens Air Jordan[/url]
??” Kata-kataku tergantung kerana ku rasa sentuhan di bahu ku Sebaik ku toleh umi dibelakangku menangis Begitu juga sedara-mara ku Ku lihat abah terbaring Kaku ” Amir abah kamu dah tak ada Biarlah dia pergi ” Hah ? Abah dah tak ada ! Dah lupa ke segala sepak terajang yang singgah kat badan umi ? Dah lupa ke umi !“Assalamualaikum.”ada orang kat belakang aku.Hah.Qashmir…Jangan pengsanCover”Saya rasa cik mengalami tekanan darah di paras bahaya yang bolrh menyebabkan cik berisiko menghidapi darah tinggi”Aduh doktor ni kasi dululah good news manalah orang tak sakit jantungsedar2 dah tahu hampir dapat serangan jantungParah.hanim ada permintaan”“apa dia sayang?“what!papa.”“Aku ngantuk sangatlah. apasal tak tidur lagi? Suka hati sayalah nak buat apa kat sini, Kenapa jantung aku berdegup-degup tengok dia?” “ Terima kasih, Seraya melonjakkan tepukan syaitan yang sama bergembira meraikan kejayaan mereka menawan hati anak adam yang satu ini. Aku tahu cintanya begitu tulus untuk ku. Jordan Chris Paul [url=http://www.chaletprimula.com/oncemarslogan_23.asp?jordan-chris-paul-c-28_51.html]Jordan Chris Paul[/url]

Какво харесваш?

Не забравяй да харесаш твоята фраза!

Нови фрази

who volunteers as a receptionist at the Omar Faruque mosque in Cambridge, who declined to be named.?In December last near the current owner was granted planning permission tor replace the former royal home with a larger six bedroom house with a further eight bedrooms for staffThe new design that was created by architects Hok will include a family living room drawing room formal dining room study and sitting rooms for children and the master suiteA 25 metre indoor swimming pool to the south of the house to replace the current outdoor poolThe planning permission granted by Bracknell Forest Borough Council expires in December 2016 if work has not begun on the new propertyAnother resident who described the noise from the planes as 'hellish' said of the plans for the Duke and Duchess's former home: 'We thought it might be happening this summer but obviously not We've heard nothing since the planning application was submitted'It's going to be good if it goes because the history goes with it It had lovely grounds and staff but it was never a place of great beauty'? 8 October 2014This dilapidated mansion is the last symbol of Prince Andrew’s failed marriage to Sarah Ferguson and has been left to decay seven years after the prince sold it for ?6 per cent. He says the marketing at the time suggested it would be available for long enough to save up for a 'major purchase' such as a car.He said: 'Treating customers fairly I think not - this is a disgrace for an organisation that calls itself a building society run for the benefit of its customers'This behaviour is more like a bank and demonstrates that senior leaders in the financial services industry still just don't get why the public does not trust them'In the letter Leeds BS claims it is 'simplifying' its savings rangeIt says: 'After careful consideration we have taken the opportunity to simplify our savings range and streamline the number of accounts we offer'As a result some of our members will find that their existing account is no longer available and their funds will be transferred into a new account'A Leeds Building Society spokesman said 39000 customers have the accounts She says Issue 3 is open to those with Issue 1 or 2 but lump sums cannot be transferred overShe added: 'We have kept our Regular Saver Issues 1 and 2 available for as long as possible - more than 10 and five years respectively'Many of the members affected by the closures have built up significant balances over the years and a different savings product such as a fixed-rate bond may be more appropriate'Furthermore Leeds was only last month crowned best regular savings account provider for 2015 by rate checking website Savings ChampionKim Rebecchi Leeds Building Society marketing director said after receiving the award: 'Both our Regular Saver and Flexible Regular Saver accounts are unusual as they don't have a fixed term so you can keep on saving and continue to receive a competitive return'Most regular savings products on the market have a fixed term after which the rate tends to become less competitive'Offering people a secure home for their savings was part of the reason the society was set up and this kind of account rewards the habit of regular saving by awarding a bonus to savers who make a deposit every month and limit their withdrawals each year'Peter Hill Leeds BS chief executive saw his according to figures last year ? Video reveals the surprise - and panic - of passengers reacting to the boost button It sounds like something James Bond would have fitted to his Aston Martin,During of the Insane acceleration, His swing was as clean as any, the contact he made appearing to send the ball as far as he'd routinely expect for a man known as 'Wild Thing'. which are already on the market. supra trainers sale [url=http://www.swarnaindia.com/aboutus.html]supra trainers sale[/url]
In this awesome scheme of things you secure an A with regard to effort and hard work. Where exactly you actually lost everybody was on the details. As people say, the devil is in the details... And it couldn't be much more accurate right here. Having said that, let me inform you precisely what did work. The writing is definitely extremely engaging and this is possibly the reason why I am taking an effort in order to comment. I do not make it a regular habit of doing that. Next, whilst I can certainly notice a jumps in logic you make, I am not necessarily certain of exactly how you appear to unite your ideas which inturn help to make the conclusion. For the moment I will yield to your issue however trust in the foreseeable future you actually link the facts better. Éternel Adidas Hommes Climacool Training Noir