Целувката е езикът на Света ! Искаш ли да си поговорим?

Оbichham m0mentite kogat0 s nai-d0bratta mi priqtelka se puka me 0t smqxh bez nikakva prichhina xDD !! Kremena Todorovaa ;**

Свързани фрази

Aku malu. kita semua cantik luar dan dalam, ya Allah. Ah, Namun pencarian ku hampa. Aku juga begitu. wanita Indonesia itu menunjukkan tempat novel itu berada.”, apa ni? Malulah dengan Karmila Kalau Lan tahu begini layanan ibu sumpah Lan takkan bawa dia berjumpa dengan ibu Lebih baik kami kahwin lari saja Siapa yang suruh ibu berjanji dengan kawan baik ibu tu Lan tak pernah kata pun nak kahwin dengan anak dia Ibu yang pandai-pandai menabur janji jadi sekarang ibu jugalah yang perlu mengakhiri semua ini Lan tetap dengan keputusan Lan untuk menikahi Karmila” Tegas lelaki itu Masya Allah beginikah selalunya keadaan mereka berdua apabila bersemukaAku hanya mampu memerhatikan pertikaian dua beranak itu Aku hanya orang luar tidak patut masuk campur urusan keluarga ini Kecut perut saat memerhatikan puan yang sedang menyinga itu Aku menelan air liur terasa tersekat di kerongkongku Jika pertemuan pertama begini layanan yang aku dapat gerun aku untuk membayangkan andai aku menjadi sebahagian keluarga ini Sungguh tidak dapat akalku untuk menjangkau pemikiran di masa hadapan“Tengok kamu sudah pandai membentak ibu sekarang Dari mana kamu belajar semua ini Hanya kerana seorang perempuan kamu berubah hingga sanggup ketepikan ibu yang melahirkan kamu Baik kalau itu yang kamu mahukan… terserah Jangan kata ibu cuba menyekat kebahagiaan kamu pula Dan kamu pula… Karmila ya nama kamu saya bersetuju dengan hasrat anak saya yang mahu menikahi kamu hanya kerana mahu menjaga hubungan anak dengan ibu Sebagai orang luar jaga tata-tertib kamu selepas ini” tegas kata-katanyaDia memandangku dengan pandangan yang sangatlah tajam Hingga ianya mampu menghiris sedikit hatiku meninggalkan luka yang berdarah Mampukah luka ini sembuh atau akan semakin merebakkah ia kelak Aku hanya menyerahkan pada takdir untuk menentukan suratan yang sudah tertulis untukku Aku yakin niat yang baik dan ikhlas begitu juga balasannya ~30 Jun 2008 ~“Saya minta maaf atas semua kekasaran yang telah ibu tonjolkan selama ini Sebab itulah saya enggan menemukan awak dengannya Sekarang saya bersyukur kerana kita akhirnya sudah bersatu Saya harap awak janganlah ambil hati dengan ibu Walaupun mulutnya sentiasa menuturkan ayat berbisa hatinya tidak begitu” Razlan memujukku Dia menggenggam erat jari-jemariku Terasa cepat benar hatiku ini terpujuk“Lan awak janganlah risau Saya bukan dididik untuk berlaku kurang ajar dengan sesiapa Walaupun hidup sebatang kara saya tahu erti hormatkan orang tua Saya hanya mahu menumpang kasih sayang awak dan kalau boleh saya mahukan begitu juga dari keluarga awak Saya harap awak jangan ubah diri awak selepas ini Kekallah menjadi anak kepada ibumu Diri saya usah dikhuatiri Saya sudah biasa hidup begini Lan Hinggakan tidak tahu lagi apa itu erti dikeji atau keji” Aku membalas kembali genggaman tangannya dengan nada yang lembut aku menuturkannya Segala gundah di hati aku halau pergi sejauh yang mungkin Bersangka baik itulah semolek-molek perbuatanSepanjang hidup memegang gelaran yatim piatu aku sudah muak dengan semua tohmahan Jika dilayan aku juga akan turut hanyut dibawa arus kemungkaran Mujurlah keyakinan dan keimanan terhadap Allah SWT masih menebal dalam diriku walaupun kadangkala hampir sahaja ia memuingkan aku tetap saja aku berpaut pada Yang Satu Satu helaan nafas terhasil dariku Masih panjang lagi perjalanan aku yang pastinya aku mahukan ia menuju ke Jannah di samping lelaki yang aku cintai ini Hidup bersamanya kini saling melengkapi fitrah hidupku dalam menggapai cinta yang abadi dan hakiki ~21 Julai 2008 ~Aku menutup diariku Semua itu telah ku coretkan tanpa satu ayat pun yang tertinggal Selama tiga tahun bergelar menantu kepada Puan Rokiah nama ibu mertuaku langsung aku tidak dilayan seperti mana yang aku fikirkan dahulu Kali pertama bertemu dengannya sangkaku layanan benci lagi dibenci yang akan aku terima Tetapi sebaliknya pula Adakah dia sudah menerima kehadiranku dalam keluarganya ini Sehingga hari ini tiada langsung kata-kata keji yang aku terima Aku memanjatkan kesyukuran ke hadrat Illahi kerana memudahkan urusanku Aku benar-benar bersyukur kerana dapat berpayung di sini berkongsi secebis kasih yang memang aku dahagakanNamun tidaklah seratus-peratus aku meletakkan harapan untuk kekal bahagia begini Perlulah sedikit bersiaga untuk menempuhi onak dan duri di hari mendatang Selama tiga tahun ini juga perkahwinan kami masih belum berhasil untuk mempunyai zuriat Aku masih menanti kehadiran bayi di dalam rahimku ini dengan penuh kesabaran dan tidak pernah sekalipun aku putus berdoa Mungkin belum masanya lagi dan pasti ada hikmah yang tersembunyi di sebalik semua ini“Tak balik lagi ke suami kamu tu Ila Dah pukul 800 malam ni” tanya ibu mertuaku“Belum lagi ibu Agaknya banyak kerja di pejabat Ibu nak minum apa-apa ke” soalku kembali kepadanya yang sedang duduk menonton televisyen di ruang tamu itu“Sekejap lagilah Ila Mari temankan ibu” Ajaknya Aku hanya menurut dan terus sahaha melabuhkan duduk di sebelahnya Hari kedua dia bermalam di rumahku Sejak mula berkahwin Razlan telah mengajakku berpindah“Selalu ke suami kamu tu pulang lewat begini Ila” aku memandang wajahnya Aku terdiam seketika“Kenapa kamu diam Ila” tanyanya lagi“Memang abang Razlan sering balik lewat kebelakangan ni bu Tapi Ila faham yalah tugasnya semakin banyak di pejabat Lagipun untuk siapa dia mencari rezeki kalau bukan untuk keluarga kita bu” Jawabku Sejak berkahwin Razlan menyuruhku berhenti kerja katanya dia mampu menyediakan segala keperluan buat diriku“Kamu terlalu baik Ila Ibu minta maaf kerana banyak menghina kamu selama ini Kamu benar-benar menantu yang baik” Kata-kata ibu mertuaku itu benar-benar menyentakkan aku“Apa yang ibu cakapkan ni Buat apa nak minta maaf ibu tak ada salah dengan Ila Tiada siapa faham akan perasaan seorang ibu yang mahukan hanya yang terbaik untuk anaknya Ila tak pernah salahkan ibu Ibu adalah ibu mertua yang baik” Bukanlah pembohongan dan bukanlah jujur sepenuhnya kata-kataku itu Namun apa yang pasti dia jarang mengganggu rumahtangga kami selama ini“Assalamua’laikum” Ucap suara dari luar Aku bingkas bangun Pantas tangan memulas tombol pintu rumahku Sebaik terkuak daun pintunya“Wa.” panjang syarahanku. jordan shoes blog
Perasaannya berkocak mengenangkan peristiwa tadi.“Why should I? “Saya malas. Tebal muka aku saat itu bukan kepalang. “Awak Mok Apa alasan awak” soalan Cikgu Aspalela beralih pada Mok Yuk Hou “Saya lupa cikgu” Jawap Mok Yuk Hou ringkas “Amboi bukan main senang awak jawap ye Kali ni saya tak akan bagi muka lagi Kalau awak berdua tak dapat submit sebelum waktu balik saya akan bawak awak berdua jumpa pengetua” Tegas Cikgu AspalelaKali ini aku dan Mok Yuk Hou sudah tak ada pilihan lain Kami kena pastikan kami dapat siapkan homework ni hari ini juga sebelum balik Kalau tidak nahas la jawapnya Aku langsung tak dapat tumpukan perhatian pada kelas Cikgu Aspalela waktu itu Kepala aku sibuk memikirkan karangan apa yang aku nak karang Otak aku dah la tengah kusut ni Tajuk bebas. Mungkinkah dia juga seperti aku. Semakin ingin ku usir perasaan ini, tapi aku tak mampu berbuat begitu. Dlm bbrpa hr ni, dia pergi meninggalkan ku. setiap yang berlaku ada hikmahnya. Nike Air Max 2011 (Womens)
Perasaannya berkocak mengenangkan peristiwa tadi.“Why should I? “Saya malas. Tebal muka aku saat itu bukan kepalang. “Awak Mok Apa alasan awak” soalan Cikgu Aspalela beralih pada Mok Yuk Hou “Saya lupa cikgu” Jawap Mok Yuk Hou ringkas “Amboi bukan main senang awak jawap ye Kali ni saya tak akan bagi muka lagi Kalau awak berdua tak dapat submit sebelum waktu balik saya akan bawak awak berdua jumpa pengetua” Tegas Cikgu AspalelaKali ini aku dan Mok Yuk Hou sudah tak ada pilihan lain Kami kena pastikan kami dapat siapkan homework ni hari ini juga sebelum balik Kalau tidak nahas la jawapnya Aku langsung tak dapat tumpukan perhatian pada kelas Cikgu Aspalela waktu itu Kepala aku sibuk memikirkan karangan apa yang aku nak karang Otak aku dah la tengah kusut ni Tajuk bebas. Mungkinkah dia juga seperti aku. Semakin ingin ku usir perasaan ini, tapi aku tak mampu berbuat begitu. Dlm bbrpa hr ni, dia pergi meninggalkan ku. setiap yang berlaku ada hikmahnya. Air Jordan 11 6 Rings
Laila menyembur keluar isi hatinya terhadap Sakinah.“Rilekslah, Betu-betul di bawah terik matahari. Berbunga sakura kecil berwarna oren.” “Baik kau fikir masak-masak.” pinta Tan Sri Saifuddin. jerit Mel yang menggelupur kerana dijilat api yang segera marak. Tu yang aku berlari macam tak cukup tanah.!” terang Jeremy Di saat itu kesemua orang yang berada di dalam rumah itu terkejut apabila terpandang satu lembaga hitam yang sedang berjalan ke arah rumah tersebut Kelam-kabut Kamil cuba menutup pintu tetapi seakan di halang oleh suatu kuasa ghaib Hamdan awal-awal lagi berlari ke arah dapur meninggalkan Jeremy dan Kamil di ruang hadapan Kamil tak mahu tunggu lagi Dia menarik tangan Jeremy dan berlari ke tingkat atas Terjatuh-jatuh Jeremy menaiki tangga rumah batu dua tingkat itu Mereka menyorok dalam bilik utama tanpa bantuan sebarang cahaya Di dalam hati Kamil berdoa agar dia terlepas dari buruan makhluk itu“Arghhhh.!”dalam kutukan Adam tetap terselit nasihat buat Haris.Memanglah aku tak suka cara dia tapi.entahlahkompleks sangat aku nak cakapAku tak lupalah pasal spm tuHarap-harap sempatlah aku nak spm ek”“ermmmasuk fasa baik dowh”Getus hati Adam“ErrAbang HarisNaj ada surat nak bagi kat Abang Haris”Muka Najwa kemerahan apabila dia tersipu-sipu seperti ituorangnya putih melepakTerserlah kecantikkannya apabila tersipu-sipu maluMata yang bundarbibir yang merah bak delimakeningnya yang cantik terbentuk dan lesung pipit yang sentiasa menghiasi senyuman manisnyaSenyuman yang mampu membuatkan jejaka terpukau dengannya“Ermmokay”Surat itu lalu diselitkan didalam poket kemeja pengawasnyaRamai pelajar junior melihat adegan ituMuka Haris langsung tidak berperasaan ketika ituBunyi loceng menandakan tamatnya waktu rehatBergegas Haris pulang ke kelasMalam yang dihiasi dengan bintang yang berkelipan didada langit sungguh cantik sekaliSedang Haris menghayati keindahan Yang Maha Esadia teringatkan surat yang diterima daripada NajwaSegera surat itu dicapai lalu membacanya“Masya-Allah”spontan keluar khalimat Yang Maha EsaSerta merta warkah itu terlepas daripada genggaman HarisBergenang air mata seorang HarisHampir menitis air mata seorang lelaki Di keheningan malamterdengar sayup-sayup suara serak basah yang sedang mengalunkan ayat-ayat suci Al-QuranInilah ketenangan yang dicarinya“Ya Allah Ya TuhankuYa Rahman Ya Rahimdengarkanlah doa hambamu yang hina iniKau berikanlah hidayah buat sahabatku ituTidak pernah terlintas di hatiku perkara ini berlakuYa Allahbukalah pintu hatinya untuk mencintaiMu lebih mendalamCinta padaMu ialah cinta sejati yang dicarinyaBukan cinta pada manusia yang akan kecewa dan akan dilukaiAku tak mampu memenuhi Raihannya”Teresak-esak Haris diatas tikar sejadahBetapa lembutnya hati seorang lelaki apabila mengadu pada Tuhan yang satuMalam yang hening semakin dihambat dengan kepiluan“Najwa”Panggil HarisMukanya langsung tidak beriakSukar untuk menebak apa yang tersirat dihatinya”apa semua nikenapa perlu membiarkan nafsu merajai akal awakAda apa cinta pada manusiacinta haqiqi yang awak cari ialah cinta pada AllahBukan cinta pada manusia yang pasti akan kecundangDengan status kita sebagai pelajarkita tak boleh menjamin masa depan percintaan tuMaaflahsaya tak boleh memenuhi Raihan awakSaya bukan Habib yang ditakdirkan untuk awak”Lorong yang agak tersorok daripada pandangan pelajar lain menjadi tempat saksinya satu hati yang kecewaSetitis demi setitis mutiara jernih jatuh daripada tubir mata NajwaTidak pernah dia merasa sehancur ini hatinyaMungkin inilah perasaan lelaki yang kecewa apabila ditolak cinta olehnyaTanpa sepatah katadia terus berlalu membawa pergi hati yang remuk rendamAir mata terus setia menitis seiring dengan derapan kasutnyaPerlahan-lahan Haris berlalu pergiTanpa menoleh belakang lagiHaris terus pergiSeribu kesyukuran dipanjatkan pada Ilahi kerana telah mempermudahkan urusannyaSeiring dengan langkahnyahatinya berkata-kata “kau akan temui juga Habib yang ditakdirkan untuk kauNurul Najwa”Tepukan dibahu mengejutkan Haris daripada lamunan”Kau tak pernah luahkan perasaan kau yang sebenar kat Najwa kanDah 10 tahun berlalukau pendamkan perasaan cinta kau tuHarisSiapa sangka lelaki macam kau boleh jatuh hati dengan diaKalau dah nama lelaki tak akan lari daripada jatuh hati terhadap kaum hawa”Redup padangan mata Adam menatap sahabat karibnya sejak dulu lagiJalinan ukhwah yang terbina atas kejujuranAngin petang di persisiran pantai sungguh menyamankanKetenangan jelas terpancar diwajah HarisSayangnya ketenangan itu tidak akan bertahan lama“Tak pernah terdetik dihati aku perasaan menyesalAdamDemi Allahaku bahagia dengan jalan hidup akuWalaupun kita berdua tahuaku tak akan dapat menghayati kebahagiaan itu untuk selama-lamanyaMasih tersemat dalam ingatan akubarang siapa yang jatuh cintalalu menyembunyikan dan memelihara kesucian dirinya serta bersabar sampai dia meninggal duniamaka dia adalah seorang yang mati syahidMungkin aku tak ada jodoh kat dunia niAdam”Masing-masing membisuTiba-tiba Haris mengaduhKepalanya terasa amat sakit sekaliAdam menggelabah apabila tiba-tiba Haris pitamCepat-cepat Adam menelefon talian kecemasan Hancur luluh hati seorang ibu apabila mendapat berita bahawa anaknya akan menyahut panggilan Ilahi sebelum diaPuan Aminah teresak-esak dipangkuan suami tercintaIbu mana yang tahan melihat penderitaan anaknya menghidap barah otakSudah sampai tahap kritikal sakitnyaPuan Aminah mengusap perlahan ubun-ubun anaknyaSesekali dia mengucup dahi anaknyaSetitis mutiara jernih jatuh atas dahi yang pucat lesi ituPilunya hati seorang ibuKelopak mata Haris bergerak-gerakPerlahan-lahan mata yang redup itu membuka“Umihalalkan susu yang Haris minumHalalkan makan minum HarisHaris minta ampunUmiHaris selalu buatkan Umi susah hatiLepas niHaris tak susahkan Umi dahlahLepas ni Haris tak boleh bermanja dah dengan umiUmi dah tak boleh usap kepala HarisHaris akan rindu saat manis tuumiNanti kita akan jumpa balik disanaUmi iringi Haris dengan Al-FatihahyaUmi jangan nangis tau”Haris berusaha melemparkan seyuman buat wanita yang telah mengandungkannya sembilan bulanBetapa besarnya pengorbanan seorang ibu“YasayangUmi halalkan makan minum HarisUmi dah lama ampunkan HarisHarisberehat ya sayang”tutur Puan Aminah dalam suara yang tertahan-tertahan“Adambaru semalam kita bergelak ketawa kanKita jalan sekali sambil bergurau sendaBestkan saat-saat tuAku akan rindu sangat-sangat dengan suasana tuTapi lagi best bila kau bagi hadiah tutulah hadiah paling aku tak akan lupaSenyuman manis kau yang selalu menenangkan hati aku disaat aku susah dan senangKita sama-sama berkongsi susah senangEsok-esokbila aku tak boleh jalanaku nak kau yang iringi akuMasa tu aku dah tak mampu nak panggil akau macam selalukau yang kena datang pada akuMasa tu jugakaku nak hadiah lagiTapi aku dah tak nak senyuman tuAku nak Al-Fatihahkau bacakan untuk aku ekAdamAku dah tak mampu baca sendiriLepas tubila ada orang letak aku bawah papankau jangan nangis dan cari aku dah sebab aku dah tak boleh tegur kauJanji yaAdam”Bibir yang pucat itu masih berusaha mengukir senyuman buat sahabat yang setia menemani disaat suka dan dukaMerah mata AdamHatinya terlalu sebakDia hanya menganggukTanpa sesiapa menyedarimasih ada seseorang yang turut berkongsi kesedihan ituDia sedang menahan tangisan yang akan terburai bila-bila masa“Kuatkan semangat”hatinya berkata-kataDengan semangat yang masih tersisadia gagahkan jua dirinya ke wad pesakit yang menempatkan seseorang yang pernah bertakhta dihatinya Haris semakin lemahDia tersenyum lesu melihat Najwa menghampirinyaNafas Haris semakin tidak teraturDia tercungap-cungapBergema bacaan Yassin oleh sanak saudarasahabat handai diselang-seli dengan tangisan“Hidup matiku hanya pada Allah”Haris berbisik perlahan“mengucap nakmengucap”Encik Rahman bersuara perlahanBerjuntaian mutiara jernih seorang bapaTak sanggup rasanya seorang bapa melihat zuriatnya derita menyahut ajalnya Berakhirnya penderitaan Haris yang ditanggung sekian lamanyaInnalillahwailahirajiunTerjelopok Puan Aminah”Anak akuYa Allah”Adam mampir ke jasad yang terbujur kaku ituDia mengucup perlahan dahi sahabatnyaMenitis air matanya”kau sahabatku dunia akhiratHarisSemoga kita berjumpa lagisahabatkuTenanglah kau disanaHidup matimu hanya pada Allah”getus Adam dalam hatiMenitis air mata seorang sahabatJodohajal maut ditangan AllahRedhailah pemergian sayaIringi saya dengan Al-FatihahBukan tangisan yang mahu didengariSaya bukan dicipta untuk awakNurul NajwaCarilah Habib yang ditakdirkan untuk awakAllah sudah menjodohkan seorang lelaki yang bisa menjadi payung untuk awak berteduhHanya doa yang mampu saya utuskan untuk awakSemoga awak ketemui Habib yang diutuskan untuk awak…yang menyanyangimu khairul harisCoretan yang pendek itu cukup membuatkan hati Najwa dihimpit dengan kesedihanAda sebak yang terbuku didadaWarkah yang pendek itu dilipat kemas lalu disimpan di dalam sebuah kotak yang agak usang“Al-Fatihah untukmu disanaHarisSemoga hari esok lebih baik daripada hari ini”Doa Najwa Nike Air Foamposite One
Selepas menyarungkan tudung dan hanya memakai selipar jepun,Tak malu ke, Fatain pelik macam mana budak baik macam Rusky boleh jatuh hati dengan perempuan jahat seperti Firdayu itu. Setiap permainan ada bayarannya.” Adibah menjawab selamba. Natasya terus bangun dengan senyuman malu.Liyana ini bukan seperti yang awak nampak”“apa?MAMPUKAH LIYANA MELUPAKAN AFIF,………………….“ Abang bawak Izhar ke sini Leya nak suapkan dia makan” jerit Leya apabila melihat Azhar bermain dengan anaknya“Anak papa tak nak pergi dekat mama Kenapa Mama garang ye”Azhar memandang isterinya dengan ekor mata Dilihat Leya mencebikkan bibir tanda merajuk Azhar bahagia Selepas kematian abangnya Leya terus membawa diri ke Hong Kong kerana terluka Azhar mencarinya dengan alasan ingin menunaikan amanah arwah abangnya Pada mulanya Leya bersikap dingin dengannya Tapi selepas kelahiran Izhar Leya sudah dapat menerimanya“Abang abang suapkanlah dia Leya nak mandi” suara Leya sudah tidak bernada marah lagi“Nak ikut boleh” Azhar mengacah“Jangan nak menggatal”Leya berlari masuk ke dalam bilik air setelah melihat Azhar melangkah ke arahnya Dia pantas mengunci pintu“Bukalah” jerit Azhar“Abang ni nakal” balas Leya sambil tersenyum sendiri Dia akui kini dia bahagia bersama Azhar Mungkin ini jalan hidupnya bercinta dengan abang tetapi berkahwin dengan adik lelaki yang sangat dibencinya satu ketika dahulu“Izhar…” lembut dia menutur nama itu Air matanya menitis saat terkenangkan pengorbanan lelaki itu Dia berjanji akan membahagiakan Azhar dan anaknya sebagai tanda kasihnya pada Izhar…TAMAT…“Assalamualaikum. Jordan Son Of Mars

Какво харесваш?

Не забравяй да харесаш твоята фраза!

Нови фрази